Na skrzydłach marzeń

Marzenie o lataniu towarzyszyło ludzkości od zarania dziejów. Na początku tajemnice ptaków zainspirowały ludzkość do uznania niektórych z nich za wcielenia bogów. Potem zaczęliśmy zastanawiać się, czy nie udałoby się odtworzyć fizycznych możliwości tych stworzeń i także spojrzeć na świat z góry. Po nieśmiałych początkach po rewolucji przemysłowej wszystko potoczyło się jak z górki.

Na skrzydłach marzeń

Pokaz „Na skrzydłach marzeń” opowiada o historii lotnictwa, o realizacji snów setek pokoleń. Symbolicznym pierwszym zwycięstwem myśli ludzkiej stał się balon na gorące powietrze, skonstruowany przez braci Josepha i Jacquesa Montgolfier, który po raz pierwszy wzbił się 14 grudnia 1782 roku. Ale człowieka wyniósł dopiero dziesięć miesięcy później. Gdyby nie te pierwsze próby oderwania się od ziemi, nie podbijalibyśmy dzisiaj Kosmosu.

The show features a fulldome projection of "Dream To Fly", which is concurrently available with alternative individual audio in English via wireless headphones. However, we do not provide live simultaneous translation of presenter's speeches.

Część filmowa pokazu jest dostępna w językach: polskim i angielskim.

Dla kogo: pokaz jest przeznaczony dla osób dorosłych oraz młodzieży od 12. roku życia.

Łączny czas trwania pokazu: 45 minut.

Pokaz zawiera film w technologii fulldome w reżyserii Pauliny Majdy, wyprodukowany przez Centrum Nauki Kopernik.


INFORMACJE DLA NAUCZYCIELI

W trakcie pokazu realizujemy następujące zagadnienia z podstawy programowej:

 

III etap edukacyjny (VII-VIII klasa szkoły podstawowej), podstawa programowa przedmiotu historia:

  • Humanizm i renesans - największe osiągnięcia Leonarda da Vinci.
  • Osiągnięcia kultury materialnej antycznego świata w nauce, przykłady osiągnięć cywilizacyjnych antyku, które mają wpływ na cywilizację współczesną.
  • Europa i świat na przełomie XIX i XX w. - skutki przewrotu technicznego i postępu cywilizacyjnego.

 

IV etap edukacyjny (szkoły ponadpodstawowe), podstawa programowa przedmiotu przyroda:

  • Dokonania wybranych uczonych na tle okresu historycznego, w którym żyli i pracowali.
  • Pokazanie, w jaki sposób uczeni dokonali swoich najważniejszych odkryć.
  • Przełomowe znaczenie tych odkryć dla rozwoju danej dziedziny nauki.
  • Osiągnięcia naukowe, które mogą być wykorzystane zarówno dla dobra człowieka, jak i przeciw niemu.
  • Informacje na temat najważniejszych odkryć i wynalazków oraz ich znaczenie naukowe, społeczne i gospodarcze.
  • Historia wybranych odkryć i wynalazków,  proces dokonywania odkrycia lub wynalazku i jego uwarunkowania.
  • Obserwacja i eksperyment w fizyce; rola teorii i doświadczenia w rozwoju fizyki.

 

Program pokazu dydaktycznego częściowo wychodzi poza ramy podstawy programowej.

 

Rezerwacje grupowe dla szkół: tel. +48 42 600 61 00 wew. 1.

 

Najbliższe pokazy dla widzów indywidualnych:

 

28.03.2024 17:00 (czwartek)
04.04.2024 17:00 (czwartek)
07.04.2024 15:30 (niedziela)
11.04.2024 17:00 (czwartek)